‘El Fantasma de la Ópera’ al Teatre Tívoli Barcelona Fins l’1 de febrer de 2026 Autor: Andrew Lloyd Webber Repartiment: Daniel Diges / Manu Pilas, Ana San Martín / Judith Tobella, Guido Balzaretti, Marta Pineda, Mario Corberán, Enrique R. del Portal Durada: 150 minuts (descans inclòs) https://musicalelfantasmadelaopera.com/
Quan ressona la imponent melodia de l’orgue saps… que el fantasma de l’òpera ha arribat! A Barcelona aterra aquesta tardor la nova producció del musical “més exitós de la història”, ‘El Fantasma de la Ópera’, per a oferir un espectacle impressionant al Teatre Tívoli.
Les veus impecables i l’orquestra acompassen una gran posada en escena, així que acompleix amb mèrit els elements primordials que fan lluir el gènere musical. El cantant Daniel Diges acompleix de manera solvent el seu paper de Fantasma, concedint a Ana San Martín una presència que la converteix en la veritable protagonista de l’obra, en el paper de Christine.
El personatge d’ella es debat en si acceptar l’admiració que li professa el Fantasma, peculiar habitant clandestí de l’Òpera de París, que maniobra per convertir-la en l’estrella de la sala. En aquest exercici de metateatre resideix una de les claus de l’èxit d’’El Fantasma de la Ópera’, ja que ens introdueix en el món de les produccions escèniques de finals del segle XIX: assistirem a com els nous propietaris de l’òpera malden per tirar endavant muntatges rendibles, les picabaralles entre els actors, els assajos de ballarines i cor, i com intenten superar els contratemps, sovint causats pel mateix Fantasma, el qual s’ocupa d’enderrocar decorats i làmpares o de matar el tramoista, quan enfurismat pretèn regir sobre el destí del teatre.
Així, al Tívoli veurem com es prepara una funció ambientada en l’època de l’antiga Roma, o una altra sobre un Carnaval venecià. Els empresaris de l’òpera otorguen els moments més còmics de l’obra, interpretats per Enrique R. del Portal i Omar Calicchio. Però ‘El Fantasma de la Ópera’ és un melodrama per fer-nos pensar en l’amor obsessiu, la bellesa i la soledat. El personatge torturat del fantasma Erik té la cara desfigurada (per això duu la màscara), la societat l’ha rebutjat, viu amagat a les catacumbes del teatre, però és capaç d’engendrar art i d’estimar, encara que sigui d’una manera tòxica.
Et recomanem que no et perdis aquest muntatge, si ets amant del teatre musical i dels grans espectacles. Des dels acurats vestuaris fins el treball escènic de molta profunditat o els efectes especials, ‘El Fantasma de la Ópera’ destaca per la posada en escena i, sobretot, per la gran interpretació d’actrius i actors, encapçalats per la soprano Ana San Martín que fa aixecar el públic de les butaques, per a ovacionar-la, tal com ha passat en la nit de l’estrena a Barcelona a la que hem assistit.
Ens trobem davant de la producció italiana dirigida per Federico Bellone, que es va estrenar el 2023 a Madrid, on ha triomfat durant dues temporades. Ara arriba a Barcelona dins de la gira que farà per altres ciutats de l’Estat. Fins l’ú de febrer de l’any vinent, a punt d’acomplir-se el 40è aniversari del llibret creat per Andrew Lloyd Webber, aquesta gran icona del teatre musical aixeca el teló al Tívoli. Viu una història gòtica d’amor i desamor que et farà vibrar amb les seves melodies inoblidables.



